۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۲۳۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

تلاش برای معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب| تکمیل سالن علامه فرزان تا پایان سال ۹۸

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به دنبال این هستیم که شهرستان بیرجند به عنوان پایتخت کتاب تا سال ۹۹ معرفی شود که امیدواریم نمایندگان استان نیز از این موضوع حمایت کنند.
ناصر نبی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ناصر نبیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر امروز در حاشیه بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های در حال احداث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: تالار بزرگ شهر از سال 90 با مساحت 7 هزار مترمربع و زیربنای 10 هزار مترمربع در مرکز استان کلنگ‌زنی شده که متاسفانه طی این هفت سال تاکنون 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تالار دارای 2 سالن 500 متری است، گفت: برای احداث تالار تا پایان سال گذشته مبلغی بالغ بر 7 میلیارد تومان از اعتبارات ملی هزینه شد و اعتبارات امسال نیز همچنان ابلاغ نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برای اتمام پروژه مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه به تورم ایجاد شده، این رقم افزایش پیدا می‌کند.

نبی‌زاده تصریح کرد: همچنین احداث پروژه دیگری به نام کتابخانه بزرگ شهر نیز با زیربنای 9 هزار و 100 مترمربع در دستور کار قرار دارد.

وی، به سالن گلبانگ اداره کل ارشاد استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سالن بیش از 150 نفر ظرفیت دارد و برای احداث تاکنون مبلغ 50 میلیون تومان اعتبار را دریافت کرده و برای اتمام پروژه نیز نیاز به 50 میلیون تومان دیگر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه خانه فرهنگ نیز یکی از دیگر از پروژه‌های در حال احداث است که در چهار طبقه ساخته می‌شود.

نبی‌زاده با بیان اینکه پروژه خانه فرهنگ استان تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای پروژه هزینه شده و برای تکمیل نیز نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است.

وی با اشاره به سالن علامه فرزان اداره کل ارشاد استان، گفت: احداث سالن علامه فرزان نیازمند مبلغ 2 میلیارد تومان است که تاکنون تنها 900 میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سالن علامه فرزان سال گذشته دچار حریق شد و در آتش سوخت، افزود: این پروژه توسط وزارت ارشاد تجهیز خواهد شد که امید داریم این پروژه بزرگ نیز تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد.

نبی‌زاده عنوان کرد: به دنبال این هستیم که شهرستان بیرجند به عنوان پایتخت کتاب تا سال 99 معرفی شود که امیدواریم نمایندگان استان نیز از این موضوع حمایت کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات